Je eigen laadstation voor je elektrisch voertuig? Laadoplossingen voor binnen en buiten? 

De ervaren vakmannen van Bemotech staan voor u klaar

Thuis een laadpaal plaatsen voor uw elektrisch voertuig biedt ecologische, economische en technische voordelen. Bent u de trotse eigenaar van een elektrische auto? Dan kunt u die opladen via een stopcontact, via een laadpunt of via een snellaadstation. Waarom zou u dan thuis een laadpaal installeren? Hoeveel kost dat? Is die investering rendabel? En hoe verloopt zo’n installatie? Lees er hier meer over.
 

VOORDELEN LAAD UNIT

  • OPLAADSNELHEID
    Met een laadpaal (thuis of openbaar) hebt u vier tot zes uur nodig voor een volledige oplaadbeurt. Dat is bijna de helft van de oplaadtijd die u nodig hebt met een gewoon stopcontact (ongeveer tien uur).
  • VEILIGHEID
    BEMOTECH biedt u alleen de allerbeste laadstations aan, die veilig en betrouwbaar uit de hoek komen. Heel anders ligt dat bij huishoudelijke stopcontacten. Die zijn niet bedoeld om vaak en langdurig hoge stroom te leveren. Met oververhitting of vroegtijdige slijtage als gevolg – iets waar laadpalen geen last van hebben.
  • BUDGETVRIENDELIJK
    Een laadpaal installeren thuis of op het werk: dat is een hele investering: 300 tot 1500 euro, afhankelijk van het type laadpaal, plus zo’n 100 euro voor de verplichte keuring. En de installatiekosten. Maar die investering verdient u terug door de kostprijs van het opladen, want die is flink wat goedkoper dan van een openbare laadpaal. Wie met zonne-energie werkt, laadt de auto zelfs gratis op. Alles bij elkaar genomen zou elektrisch rijden 3,8 tot 4,6 euro per 100 km kosten, heel wat minder dus dan rijden met fossiele brandstof.
    Voor bedrijven zijn aankoop en installatie van een laadpaal volledig aftrekbaar. En elke laad unit heeft ook een smart wallbox om het verbruik bij te houden en te factureren, wel zo handig.
  • GEBRUIKSCOMFORT
    Laadpalen detecteren of andere toestellen op dat moment veel verbruiken en kunnen het eigen vermogen eventueel wat temperen. Ze kunnen ook zo ingesteld worden dat er alleen ’s nachts opgeladen wordt. Bovendien kunt u het laadverbruik opvolgen via het internet. En zo zijn er wel meer slimme functies voor een optimaal gebruikscomfort!
  • ONDERHOUDSVRIENDELIJK
    Zo’n elektrische auto rijdt met spitstechnologie, en is toch makkelijk te onderhouden. Voor laadpalen geldt net hetzelfde. Bij modulair opgebouwde types kunnen we elk onderdeel vlot vervangen. Van laadpalen met een online verbinding kunnen we de problemen zelfs op afstand oplossen. Een fluitje van een cent (bij wijze van spreken).

Benieuwd naar de verschillende opties? Vraag nu vrijblijvend meer info!

LAADOPLOSSINGEN VOOR ELEKTRISCHE VOERTUIGEN

U kunt uw laadpaal binnen of buiten laten installeren. Buiten stand alone of binnen standaard tegen de muren. Voor uw laad unit werkt BEMOTECH met producten van Schneider.
Zo kunnen we een brede waaier van laadoplossingen aanbieden, aangepast aan uw energie-omgeving en aan uw behoefte.
 
De Wallbox combineert krachtige functies met een compacte omvang. Voor een optimale laadervaring thuis of in het bedrijf, al dan niet met een geïntegreerde oplaadkabel of met wifi en lekbescherming.
 
EVlink laadstations reiken oplossingen aan voor een- of driefasige netvoeding, voor belastingbeheer en montage, en voor diverse toegangsopties tot het stopcontact (met vrije toegang, met sleutel of met identificatie). De communicatie-verbinding kan bedraad, met wifi of met een modem gemaakt worden naar de cloud-gerelateerde supervisie.
 
De robuuste, waterdichte EVlink Smart Wallbox kan binnen of buiten geplaatst worden, tegen de muur of op een sokkel. Een slot met sleutel voorkomt kabeldiefstal en het starten/ stoppen van een laadsessie. De communicatiemodule kan optioneel met wifi, modem of ethernet voor aansluiting op een supervisiesysteem. En er zijn ook heel wat mogelijkheden voor het energiebeheer. Kortom, materiaal om van te dromen – zodat het comfort van uw elektrisch voertuig helemaal werkelijkheid wordt!
 
Elektrische laadpaal
Installatie van elektrische laadpalen en laad-units